یادداشت/ تکرار

خرید بک لینک

انصاف در نقد و گفتار

تقی سالک :( این یادداشت یک ماه قبل در سایت منتشر شده که دوباره باز نشر می شود )نقل شده اوایل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از بزرگان در جلسه ای به شهید مظلوم دکترآیت الله بهشتی گفته بود : الآن بهترین موقعیت است، برای کمک به پیروزی انقلاب، آمار شهدای 15 خرداد 1342را بالاتر بگوییم، خیلی بالا، این ننگ به رژیم میچسبد.

آن شهید والامقام بدون تعلل گفته بود :با دروغ میخواهید از اسلام دفاع کنید؟ اسلام با صداقت رشد میکند، نه با دروغ !

امروز خیلی ها مدعی دفاع از حقوق مردم هستند .در کشور ، در استان و همین شهر خودمان !

سعی دارند در جلسات و نوشته ها و گفته های خودشان با اغراق و بزرگنمایی و نادیده گرفتن بسیاری از اقدامات مثبت ، خودشان را حامی ملت و مدافع حقوق آنها جلوه دهند . ممکن است واقعا هم همین طور باشد . اما اولین اصل در هر کاری ، صداقت و انصاف است . نقد پسندیده است و لازم . اما نقد بدون انصاف و عدالت پشیزی نمی ارزد !

به یاد دارم در جلسه ای ، سرپرست شهرداری یکی از شهرهای همجوار که می خواست ضرورت احداث پل هوایی در نقطه ای حساس از آن شهر را تشریح و اعتبار لازم را بگیرد ، خطاب به رئیس جلسه و مسئول عالی آن منطقه فریاد می زد که آقا ! در این قسمت از خیابان ما هرهفته شاهد 2یا3کشته هستیم و .. !

زئیس جلسه گفت صحبتت را همانجا نگه دار. اگر در آن خیابان هفته ای دو نفر هم کشته شوند در ماه می شود 8 و در سال می شود نزدیک به صد نفر ! یعنی هرسال صدنفر از شهروندان ان منطقه فقط در این نقطه کشته می شوند ؟! این آمار را از کجا در آورده اید !؟ و آن طرف هم جوابی نداشت !

نیاز نیست به خاطر توجیه خواسته هایمان اقدام به بزرگنمایی و ادعاهای عجیب و غریب کنیم . هفته گذشته در جلسه ای که با حضو نماینده شهرستان و مسئولان محلی و نمایندگان هشترود و کلیبر در نسیم شهر برگزار شد ، برخی از شهروندان عزیزمان که البته از مشکلات به ستوه آمده بودند و حق هم داشتند ، اظهار می کردند که مردم در بخشی از این شهر به علت نبود گاز تلف می شوند !

در نظرات مختلفی که در وبسایت نسیم شهر نیوز هم ثبت می شود و خیلی از آنها هم نمایش داده نمی شوند ، کاربران عزیز به هر مسئولی که می توانند ، انتقاد می کنند اما نه منصفانه . بلکه هر چه که برداشت خودشان است می نویسند . به هر حال کارهای خوبی هم انجام شده و می شود و حتما کاستی ها و کم کاری هایی هم وجو دارد . اما نباید این مسایل موجب شود که ما فقط یک قسمت را ببینیم و سایر بخش ها را نه !

چه بهتر که همه برمدار انصاف و اخلاق حرکت کنیم و با همکاری و همدلی و صد البته با نقد سازنده و صحیح و به دور از اغراق و بزرگنمایی به بهبود و رشد و توسعه شهرمان کمک کنیم ./ دی ۹۲

" اخبار نسیم شهر "...

ما را در سایت " اخبار نسیم شهر " دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 70 تاريخ: جمعه 26 شهريور 1395 ساعت: 9:57

صفحه بندی