گزارش ویژه نسیم شهرنیوز

خرید بک لینک

پلی کلینیک نسیم شهر و مشکلات آن

بخش بوستان به مرکزیت نسیم شهر و با جمعیتی بیش از 200هزار نفر نه تنها فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است ، بلکه همچنان از کمبود امکانان بهداشتی و درمانی رنج می برد.

به گزارش نسیم شهرنیوز ، برای رفع بخشی از این مشکلات ، در هفته دفاع مقدس سال1388کلنگ احداث پلی کلینیک تخصصی نسیم شهر توسط اداره کل تامین اجتماعی استان تهران بر زمین زده شد.به گفته مدیرکل وقت تامین اجتماعی استان تهران ،اين پروژه در متراژي معادل 6 هزار و 150 مترمربع و با زيربناي 4 هزار و 300 متر مربع با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 400 ميليون ريال توسط شركت خانه سازي ايران (وابسته به سازمان تامين اجتماعي) احداث می شود.

این پلی کلینیک که به گفته فرماندار سابق یکی از پیشرفته ترین مراکز درمانی در سطح منطقه است که می تواند بخش وسیعی از نیاز شهروندان را رفع کند، در دهه مبارک سال گذشته یعنی بهمن 1391به بهربرداری رسید. این پلی کلینیک در فضایی بیش از یک هزار و 500 مترمربع در سه طبقه و مجهز به تمام امکانات درمانی، رادیولوژی، سونوگرافی و دیگر خدمات به احداث رسید.گرچه هنگام کلنگ زنی طرح مدت احداث آن17ماه اعلام شده بود ، ولی عملا این کار30ماه به طول انجامید.

هرچند بهره برداری از این پلی کلنیک بخشی از نیازهای مردم منطقه را تامین می کرد ، ولی وجود مشکلات حاشیه ای موجب نارضایتی مردم از خدمات این مرکز شده است.

مشاهده شده که مراجعین گاهی از ساعت 3 و نیم بامداد در نوبت می ایستند تا در ساعات اولیه صبح یعنی حدود 4ساعت بعد بتوانند به مشکل خود رسیدگی کنند . درحالی که به ادعای بسیاری ، این پلی کلینیک می باید شبانه روزی خدمات رسانی کند نه در ساعات مشخص !

محمد احمدی از شهروندانی که به این مرکز مراجعه کرده ، به خبرنگار ما می گوید : برای انجام کارهای ساده ، باید ساعتها در نوبت بایستیم و چون هیچ مرکز تامین اجتماعی در منطقه وجود ندارد ، مجبوریم فقط به این پلی کلنیک مراجعه کنیم.

خانم محمود پور نیز در این زمینه گفت : درحالی که این پلی کلنیک را تخصصی و مجهز می نامند ، اما هنوز کمبودهای بسیاری در اینجا وجود دارد.

شهروند دیگری با قدردانی از تلاشهای مسئولان پلی کلنیک نسیم شهر معتقد است اگر کادر پزشکی و اداری این مرکز افزایش پیدا کند و خدمات آن در تمام ساعات شبانه روز ارائه شود ، بسیاری از نارضایتی ها حل می شود.

فرماندار بهارستان چندی قبل از این مرکز بازدید و مشکلات آنجا را بررسی کرد که امیدواریم موجب رفع بخشی از این مشکلات شود.

یک عضو شورای اسلامی نسیم شهر نیز با تایید نارضایتی برخی از شهروندان به ما گفت : من در بازدیدی که ساعت 6صبح از این پلی کنیک داشتم ، شاهد بودم که مردم اظهار می کردند از 2الی 3ساعت قبل از آن برای دریافت نوبت جهت دریافت خدمات پزشکی و درمانی در هوای سرد زمستانی جلوی این مرکز ایستاده اند و منتظرند.

حسین خانمحمدی افزود : در حالی که شهر ما از فقر امکانات بهداشتی و خدمات درمانی رنج می برد ، انتظر مردم این است که این پلی کلنیک به صورت 24ساعته در خدمت شهروندان باشد.

مشکل پلی کلنیک تخصصی تامین اجتماعی نسیم شهر در حالی است که درمانگاه قائم (عج) نسیم شهر نیز که توسط اداره اوقاف ساخته شده ، با وجود پایان ساخت و قابلیت بهره برداری ، مدتهاست درگیر مشکلات اداری و پایان کار و .. است و علی رغم وعده ها و زمانهایی که برای افتتاح آن اعلام شد، قفل در های آن همچنان باز نشده و به روی مردم بسته است .

" اخبار نسیم شهر "...

ما را در سایت " اخبار نسیم شهر " دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 105 تاريخ: جمعه 26 شهريور 1395 ساعت: 9:57

صفحه بندی